ДОСЛІДЖУЮЧИ БЕЗРОБІТТЯ

27.02.2018 13:58

       У деяких частинах цивілізованого світу рівень безробіття продовжує падати - нехай і дуже мізерно. Це хороша новина. Нас радує те, що продуктивні сили в економіці зростають і що в кишенях людей з'являється трохи більше грошей.

       Але якщо бути більш прискіпливим до цієї проблеми, то вимальовується більш похмура картина, ніж та, яку малює нам статистика.

       Що таке, на вашу думку, зайнятість? Ну да, зайнятість - це, взагалі-то, робота. Але це може бути і робота, яка не задовольняє реальні потреби інших людей: замість цього вона просто потурає їх незадоволеним бажаннями і насолодам. Людина, що поширює рекламу продукції сумнівної якості технічно зайнята. Вона відсутня в реєстрах безробітних. Але ж вона отримує заробітну плату в обмін на участь в черговому обмані, що представляє інтерес для її роботодавців. Людина дійсно зайнята, її праця породжує капітал, але вона не вносить свого внеску в добробут людей та їх процвітання. До цієї категорії відносяться люди, які зайняті у виробництві алкоголю і цигарок, дурних, але жалісливих, телевізійних шоу, погано спроектованих квартир, паскудного одноразового одягу та взуття, брехливих рекламних оголошень, печива, що засмічує наші артерії і чудових, але дуже шкідливих, прохолодних напоїв.

       Економісти і уряди з перемінним успіхом запроваджують методи зниження загального рівня безробіття. Центральним елементом їх економічних стратегій завжди було зниження процентних ставок і друкування грошей. А ключем до зниження безробіття - «стимулювання попиту». Ось тільки цей метод, незважаючи на технічну ефективність, не дозволяє побачити мінімальну різницю між хорошим і поганим попитом і, отже, між "зайнятістю" і "зайнятістю". На щастя, існують реальні рішення щодо зниження рівня безробіття. Трюк полягає не тільки в тому, щоб стимулювати попит як такий, а в тому, щоб стимулювати у населення правильні потреби.

       У нації, що належним чином пов'язана з зайнятістю, смаки громадян будуть розвинені правильним чином, щоб споживати і оплачувати лише потрібні речі. Для досягнення такого стану недостатньо друкувати гроші. Завдання полягає в тому, щоб спонукати людей хотіти витрачати їх на правильні речі. Це вимагає громадської просвіти. Щоб громадяни визнавали цінність того, що дійсно варто уваги, і проходили повз те, що не відповідає їх справжнім потребам.

       Тоді не буде неправильної зайнятості.

       І всім буде добре.