ПЕРЕХОПЛЕНЕ

24.02.2024 07:28


На Берлінському фестивалі показали фільм української режисерки Оксани Карпович "Intercepted" (літер. - "перехоплене")

Півтори години перехоплених телефонних розмов російських "солдатів" з України з сім'ями. Цитати не всі точні до слова, але суть передаю найточніше.

«Мам, мені так сподобалося катувати! Я ⁠ тобі ⁠можу розповісти, про які тортури я дізнався і в яких ⁠ брав участь» (і розповідає. Вибачте - не можу повторити). ⁠- Синку, це нормально. Я б, якби туди потрапила, теж ловила б кайф, а як інакше?» Це без коментарів. ніякий коментар не виявиться адекватним почутому. У залі - шок. Тиша цілу хвилину після закінчення фільму. Потім зал встає та влаштовує овацію. Рідко вдається ось так, за півтори години побачити картину світу. Російського світу.

«Ні, я не озлобився тут - я просто вбиваю нациків. Вчора йдемо, нам назустріч жінка із двома дітьми - ну ми їх і поклали. - Ну, правильно, вони нам вороги. - Так, мені їх не шкода. Це їхній вибір. Могли б поїхати, як решта. - Правильно, не шкодуй їх. Бий».

Ти там бази НАТО бачив? - Не-а. - Не бреши мені - там на кожному кроці їх бази, нам по телевізору розповідають. - Не дивись телевізор, мамо - там неправду кажуть. - Ну, як це неправду? Правду, звісно. Тому вас і послали туди, щоб ви нас від НАТО захищали. Ви герої. так і передай друзям. - Не лишилося друзів майже нікого - всіх повбивало. - Я пишаюся тобою та твоїми друзями».

«Ти знаєш, ці х@хли зло₴бучі так добре живуть - краще за нас, правда. - Ну, так зрозуміло - їм Захід платить, вони бояться це втратити і за це воюють - а за що?

«Я тобі та дітям стільки шмоток привезу - ми тут у квартирі зараз, вони все кинули, втекли. Спортивна така сім'я - одних кросівок десять пар, і всі фірмові. Я все зібрав, у рюкзак запхав. Хлопці вантажівками вивозять, а я не маю вантажівки. - Гарний ти в мене, господарський - усе до хати. До речі, Софія цього року іде до школи - може, десь комп'ютер забереш?»

У цих розмовах голоси з Росії набагато цікавіші, ніж голоси окупантів. З цими все ясно - вони прийшли забирати, вбивати, катувати. але саме жіночі голоси - матерів, дружин, подруг - показують такий ступінь дегуманізації, який можливий, здається, лише у фантазії-антиутопії. Ці люблячі голоси просять більше вбивати, щоб кохані скоріше повернулися додому. Ці голоси бажають смерті українцям. Ці голоси просять не шкодувати дітей.

«Мамо, навіщо ми сюди приїхали? Жили собі люди, а тепер ми півкраїни трупами засіяли. Навіщо? - Не смій так казати. Вони не люди взагалі. Воюй далі».

©Катерина Барабаш